Waar je ook bent, schrijf eenvoudig handleidingen en werkinstructies

Handleidingen met verouderde informatie en incorrecte werkinstructies brengen bedrijfsrisico's met zich mee. Met PageHub is al je informatie altijd up-to-date.

Vraag demo aan

Hoe schrijf je een
goede handleiding

De inhoud van elke handleiding is natuurlijk anders, maar het plan van aanpak voor een handleiding schrijven is bij vrijwel elk product hetzelfde. Het gebruik maken van templates wordt hierbij aanbevolen. Voor je begint met een handleiding te schrijven is het belangrijk om te definiëren, zodat je de informatie op een heldere manier naar de gebruiker kunt communiceren. Een volledige inhoudsopgave voor uw handleiding schrijven is hierbij essentieel. Belangrijke zaken mogen niet achterwege worden laten of worden vergeten. Verzamel daarna de productinformatie van alle betrokken experts. Gebruik veelvuldig afbeeldingen in de handleidingen. Een afbeelding zegt tenslotte meer dan duizend woorden! Hoewel veel handleiding nog op papier staan, raden wij aan om dit te digitaliseren tot een pdf, of nog een stap verder, een content bibliotheek.

  • Maak gebruik van templates om sneller te kunnen schrijven
  • Volg een duidelijk schrijfproces om niets te vergeten
  • Stop zelf met verzamelen, laat je experts meeschrijven

Hoe helpt PageHub bij het schrijfproces

Handleidingen schrijven is een tijdrovende klus. Je bent gebaat bij ondersteuning die tijd bespaart, kwaliteit van je informatie borgt en informatie kan hergebruiken. PageHub ondersteunt je op deze drie vlakken. Tijd bespaar je door gebruik te maken van templates, een schrijfproces dat je begeleidt, een contentbibliotheek om je informatie te hergebruiken en taakmanagement, zodat je juiste persoon de juiste taak krijgt op het juiste moment. Hierdoor blijf je in controle over je schrijfproces. Kwaliteit borg je door een goed rollen- en rechtensysteem te combineren met een workflow. Hierbij kun je de juiste mensen laten schrijven, reviewen en goedkeuren. Regel je het schrijfproces goed en efficiënt in, bespaart dit tijd in de organisatie en uiteindelijk ook dus ook geld.

  • Bespaar tijd door een efficiënt schrijfproces in te richten
  • Hergebruik informatie met een content bibliotheek
  • Rechten, rollen en een workflow borgt datakwaliteit

Hoe wij bijdragen
binnen de industrie

Binnen bedrijven is het belangrijk dat de kwaliteit van informatie geborgd wordt. Om data- en informatiekwaliteit te kunnen borgen zijn een aantal factoren van belang: een goed rechten en rollensysteem, taakmanagement om tijd te besparen en verantwoordelijkheden neer te kunnen leggen, workflows en procesmanagement en als laatste een content bibliotheek om informatie te kunnen hergebruiken. Daarnaast geeft een content bibliotheek de medewerkers verantwoordelijkheid over teksten (eigenaarschap). Deze vier factoren bepalen een groot deel van de kwaliteit van je data en informatie. PageHub ondersteunt bedrijven om op een gestructureerde manier de beste kwaliteit informatie te creëren, updaten en te beheren. Dit doen wij niet alleen binnen je bedrijf, maar vooral ketenbreed.

  • Bespaar tijd en geld door efficiënter te schrijven
  • Borg data en informatiekwaliteit van je documenten
  • Betrek de keten in het schrijfproces
Probeer PageHub gratis 30 dagen uit!
Ontdek Pagehub